January 22, 2010

IDEA DARI SEORANG VETEREN MLM

Salam untuk semua,
Minggu ini agak memenatkan.Penuh dengan appointment,blogging,training dan mcm-mcm lagi.Jadi saya bercadang untuk bersantai minum petang dan teringat seorang sahabat yang merupakan veteren dalam perniagaan jaringan.Saya pun menelefon beliau untuk ajak minum petang bersama saya dengan harapan dapat mengcungkil sedikit ilmu dari beliau.
Sambil-sambil minum saya bertanya tentang bagaimana untuk menarik minat umum untuk mencuba produk usana dan dengan selamba beliau katakan"Jangan collect autoship dipejabat USANA sebaliknya hantarkan ke pejabat tempat anda berkerja"
Saya menjadi pelik dan bertanyakan kenapa hantar produk ke pejabat sedangkan kita boleh jimat beberapa ringgit dari kos penghantaran.
Berapa ringgit yang boleh dijimatkan?beliau membalas..
RM10..saya menjawab
Hanya RM10 aje..sedangkan dengan menghantar ke pejabat anda boleh menimbulkan rasa tanda tanya sesama rakan kerja tentang produk apa yang anda beli..bukankah anda membuka peluang untuk mempromosikan produk dan pasti ada yang berminat untuk membelinya.
Selepas 2 jam kami bersembang dan dalam perjalanan pulang saya pun terfikir tentang cadangan teman saya itu..betul juga katanya..sebab sikap manusia suka mengambil tahu hal orang lain-busybody..jd bagus juga menggunakan peluang sebegitu untuk mempromosikan produk USANA.
jadi kenapa tidak kita gunakkan idea beliau dan autoship selepas ini dihantar ke pejabat aje..setidak-tidaknya pasti ada yang ingin mencuba produk.

Selamat Mencuba

3 comments:

  1. Bagus gak tips nie..kena cuba nie..hehehe..TQ

    ReplyDelete
  2. i rskan semua orang patut cuba teknik ni..belum cuba belum tau.nothing to loose..jom cuba teknik ni

    ReplyDelete
  3. bagus jugak idea nie... Bleh la cuba...

    ReplyDelete