January 16, 2010

PRODUK KESIHATAN

Menjual produk kesihatan tidak memerlukan anda belajar sampai boleh jadi pakar pemakanan atau doktor.Asalkan menjual produk kesihatan semuanya mengalahkan doktor..cakap tentang kencing manis pada pesakit kencing manis yang dah memang arif tentang penyakit dia.Pesakit tu bukanya nak tahu tentang kencing manis yang dia nak tahu macammana produk anda boleh membantu mengurangi risiko atau membantu dirinya.
Siapa suruh belajar tentang teknikal aspek tentang penyakit itu.
Belajar tentang bagaimana meyakinkan pesakit itu untuk mencuba produk yang anda jual.
Satu lagi asalkan jual produk kesihatan aje terus cari prospek yang sakit..kenapa orang yang tidak sakit tidak boleh makan ker produk kesihatan?
Anda bukanya menjual produk farmaceutikal atau dadah terlarang!Kenapa hanya mencari prospek yang sakit sahaja lebih teruk anda suruh dia berhenti makan ubat hospital kononnya produk anda jauh lebih baik dari ubat farmaceutikal.Jangan buat pandai kalau tak berapa pandai.Mungkin disebabkan oleh kepandaian anda yang tak berapa pandai tu menyebabkan masalah kesihatan yang lebih teruk kepada pesakit itu.
Tugasan anda adalah mempromosikan rangkaian produk kesihatan yang dah siap dikaji bertahun-tahun oleh syrikat pengeluar.Tak payah jadi saintist.
Sedarkah anda Top Salesman BMW adakalanya tak pernah pun memandu BMW tetapi boleh menjual berpuluh-puluh biji kereta setahun.Adakalanya dia sendiri pun memandu Proton Waja sahaja.
Apa yang anda perlu faham adalah feature dan juga benefit produk anda bukannya teknikal aspek tentang produk kesihatan itu.
Belajar tentang bagaimana mempengaruhi prospek anda untuk mencuba produk anda dengan tools yang berkesan.
Jadikan tahun baru ini sebagai lebaran baru dalam membina perniagaan jaringan yang hebat.
Salam kejayaan untuk semua

No comments:

Post a Comment